אודות הספרייה

 

ייעודה של הספרייה לשמש כספריית לימוד לסטודנטים, למרצים ולעובדי המכללה. הספרייה של המכללה האקדמית לחברה ואמנויות, נחשבת למקיפה ביותר בתחום הטיפול באמנויות ומערך הקשרים שבין החברה והאמנויות.

בוגרי המכללה זכאים להשתמש בכל המאגרים הספריים והדיגיטאליים בתחומי הספריה, למעט השאלת ספרים.

האוסף נותן מענה לכל תחומי הדעת הנלמדים במכללה ומתמקד בכמה תחומים עיקריים:  טיפול באמצעות  אמנויות (אמנות חזותית, מחול ותנועה, פסיכודרמה ומוסיקה) , פסיכולוגיה, פסיכותרפיה , סוציולוגיה, הנחיית קבוצות, משפחה, מגדר, חינוך ואמנות.

האוסף כולל ספרי עיון, ספרי יעץ, ספרי לימוד, תיזות ,כתבי עת ותקליטורים בעברית ובאנגלית – סה"כ כ- 20,000 כותרים מכל סוגי החומר.  האוסף מוצג בקטלוג הספריה הממוחשב ודרכו ניתן לאתרו.

האוסף מסודר בשיטת המדף הפתוח ולכל אחד מבאי הספריה יש גישה למדף. הספרים מסודרים בשיטת המיוןLC .

הספריה מנויה על מאגרי מידע בעברית ובאנגלית בתחומי הפסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, אמנות וכן מאגרים רב-תחומיים ומאגרי ספרים אלקטרונים.

הספרנים עומדים לרשות משתמשי הספריה בכל שעות הפתיחה בכל שאלה של חיפוש מידע, שימוש במחשבים, התמצאות בספריה והדרכה גם בטלפון ובמייל.

בספריה כמה אוספים מיוחדים :

אוסף תיזות ועבודות גמר – כ -3,000 תיזות בעברית ובאנגלית, מכל מסלולי הלימוד.

אוסף סרטי די.וי.די –  מעל 100 סרטים לרשות באי הספריה לצפיה במקום (לא להשאלה).

לספרייה בלוג שנוצר מתוך צורך ליצור ערוץ תקשורת ייעודי מול הסטודנטים, המרצים ואנשי המקצוע הפוקדים את הספריה באופן פיסי ווירטואלי.

מדיניות כללית

ספריית המכללה האקדמית לחברה ואמנויות היא  ספריית לימוד, השואפת להיות המרכז האקדמי של הקמפוס ומשרתת בעיקר את תלמידי המכללה ומרציה.

 

מטרות

לפתח אוסף מקצועי ומקיף , שיענה על צרכי הלימוד וההוראה .
לספק תנאים מתאימים לדרישות הלימוד וההוראה.
לספק סביבה מזמינה (פיזית ווירטואלית) ותנאים המתאימים לדרישות הלימוד.
לטפח לומד עצמאי על-ידי הקניית מיומנויות חיפוש מידע באמצעות הדרכות אישיות וקבוצתיות.
לטפח צוות מקצועי, מיומן ,מעודכן יוזם ואדיב.
לקדם שיתופי פעולה בינספריתיים לפיתוח יוזמות משותפות ולשיפור תנאים.

כללי התנהגות

  • אסור להכניס מזון ושתיה לספריה .
  • אסור לעשן.
  • חובה להשקיט טלפונים סלולרים.
  • יש לשמור על שלמות הספרים ונקיונם – אין לתלוש לקמט ולסמן בספר. קורא המחזיר ספר פגום, יחוייב ברכישת ספר חדש או בתשלום קנס על פי שיקול דעת מנהלת הספריה ובכל מקרה לא יוכל לשאול ספרים עד להסדרת החוב.
  • סטודנט שהפר את כללי ההתנהגות – צפוי לקנס.

שעות הפעילות

שעות פעילות הספריה מותאמות לתכנית הלימודים ומפורסמות באתר הספריה .
שינויים בשעות הפעילות (חופשות, חגים) יפורסמו באתר ובלוחות המודעות.

השאלה

  • רשאים לשאול ספרים – סטודנטים, מרצים ועובדי המכללה.
  • השאלה לסטודנטים תתבצע רק בהצגת כרטיס קורא.
  • ספרים המסומנים בפס לבן ניתנים להשאלה
  • ספרים המסומנים בפס אדום לא ניתנים להשאלה (למעט השאלת לילה במקרים חריגים).
  • ספרים המסומנים בפס צהוב או בפס כחול – לא ניתנים להשאלה.
  • סטודנטים רשאים לשאול עד  4 ספרים .מרצים רשאים לשאול עד 10 ספרים.
  • ספרי יעץ, סרטים , תיזות  וכתבי עת – לא ניתנים להשאלה.
  • הקורא רשאי לשאול ספרים על שמו בלבד ואינו רשאי להעביר ספרים לקורא אחר.
  • באחריות הקורא להחזיר ספרים לספריה במועד ולוודא שההחזרה אכן בוצעה. קורא הטוען שהחזיר ספר שלא נמצא, טענתו תיבדק על-ידי הספריה ובמידה ולא ימצא, יחוייב בתשלום עבור הספר.
  • בשעות שהספריה סגורה, ניתן להחזיר ספר לתיבת החזרות מחוץ לספריה. באחריות הקורא לוודא ביצוע ההחזרה.
  • קבלת תעודת בוגר מותנית בהשלמת חובות לספריה.

החזרת ספר

  • החזרת ספר מוזמן באיחור תגרור קנס בסך 5 ₪ עבור כל יום איחור.
  • לא ניתן לשאול ספרים עד תשלום הקנס.
  • חופשות, מילואים ועיכובים אישיים אינם פוטרים מהחזרת הספר בזמן. יש לשלוח בדואר.
  • מרצים מתבקשים להחזיר את הספרים שברשותם בתום הסימסטר (אלא אם כן התבקשו לעשות זאת קודם).

הזמנת ספר

  • הזמנת ספרים מתבצעת על-ידי הקורא דרך קטלוג הספריה באופן מזוהה. הספר אינו נשמר ובאחריות המזמין לוודא המצאות הספר בספריה.
  • קורא שאינו מעונין יותר בספר שהזמין, מתבקש לבטל הזמנתו.
  • ההזמנה תקפה לשבועיים.

אבדן ספר

קורא שאיבד ספר יחויב בעלות ספר חדש  או ירכוש ספר חדש. במידה והספר אזל ולא ניתן לרכישה – יהיה התשלום גבוה יותר.

בוגרים

  • בוגרי המכללה אינם רשאים לשאול ספרים.
  • בוגרי המכללה רשאים להגיע לספריה ולקבל סיוע מלא.

מבקרים/אורחים

סטודנטים באשר הם, יתקבלו בברכה וללא תשלום עם הצגת תעודה מזהה. הם יוכלו לעיין באוספי הספריה באופן חופשי .לא תינתן אפשרות לצלם עבודות גמר אלא לעיין בהם בלבד.

אתיקה

  • לא ימסרו לקורא (סטודנט או מרצה) פרטים לגבי קורא אחר.
  • לא יועברו פריטים מושאלים מקורא לקורא ע"י הספרנים ,ללא הנחיה אישית מפורשת.
  • קבצים אישיים שהושארו של שולחן העבודה במחשבי הספריה – ימחקו בסוף היום.
  • זכויות יוצרים – קוראים מתבקשים להשתמש בספריה בהתאם לחוק זכויות יוצרים.

 

השאלות ספרים

  • השאלת ספרים הינה לסטודנטים, סגל ועובדי המכללה ועל-פי הכללים שנקבעו בתקנון הספריה. השאלת ספרים הינה לתקופה של שבוע ימים.
  • בספריה פועלת מערכת להארכה אטומטית, אשר מבצעת הארכה של השאלה כל עוד לא קיימת הזמנה לספר וישנם מספיק עותקים זמינים בספריה. המערכת שולחת הודעה לדואר האלקטרוני של המשאיל במידה ולא ניתן היה לבצע הארכה.
  • קורא המאחר בהחזרת ספר שהוזמן יחויב בקנס כספי.

 

הדרכות

  • סטודנטים שנה א' (בכל התארים והמסלולים) יקבלו הדרכה כיתתית בספריה בסמסטר הראשון ללימודיהם. ההדרכה הינה לצורך הכרת השירותים והמשאבים אשר הספריה מעמידה לרשות הסטודנט והן הדרכה לדרכי הגישה לחומרי הקורסים בנמצאים בקטלוג הספריה.
  • סטודנטים שנה ב' (בכל התארים והמסלולים) יקבלו הדרכה כיתתית בספריה בסמסטר הראשון לשנת הלימודים השנייה. ההדרכה הינה לצורכי הכרת מאגרי המידע ולימוד ביצוע חיפושים מתקדמים ומורכבים בהם.
  • לאורך כל תקופת הלימודים סטודנטים ואנשי סגל יכולים לקבל הדרכות אישיות או קבוצתיות עם צוות הספריה בתיאום מראש.

יעץ אישי/קבוצתי

  • כל סטודנט או קבוצת סטודנטים יכולים לתאם מראש עם צוות הספריה פגישת יעץ לצורך כתיבת עבודות מתחילת התהליך ועד לסיומו.
  • השירות מיועד לצורך סיוע בהגדרת הנושא, הכוונה למקורות ומאגרי המידע המתאימים, הדרכה לביצוע חיפושים ממוקדים לנושא, וכתיבה אקדמית.

הדרכה ויעץ מרחוק

סטודנטים ואנשי סגל יכולים לפנות לצוות הספריה בשאלות גם בטלפון, בדואר האלקטרוני או באמצעות טופס שאל אותנו הנמצא בדף הראשי של אתר הספריה. שאלות ובעיות בנושאי גישה לקטלוג ומאגרי המידע, קושי באיתור מקורות מידע וכתיבה ביבליוגראפית יענו על-ידי צוות הספריה באמצעות הדואר האלקטרוני במהלך שעות הפעילות של הספריה.

הזמנת מאמרים בין ספרייתית

  • השירות מאפשר לסטודנטים של המכללה להזמין מאמרים מכתבי עת ו/או צילום עמודים מספר ולקבל את החומר ישירות לדוא"ל האישי.
  • השירת ניתן אך ורק עבור פריטים שאינם מצויים באוסף הספריה, ולכן, לפני ביצוע ההזמנה חובה לבדוק אם המאמר או הספר קיימים בקטלוג הספריה או במאגרי המידע האלקטרוניים.
  • ההזמנה מתבצעת על-ידי מילוי טופס הנמצא באתר הספריה – תפריט צד ימין – "הזמנת מאמרים בין ספרייתית" יש להקפיד על מילוי כל הפרטים בטופס.
  • השירות ניתן תמורת תשלום של 5 ש"ח, אשר ירשם בכרטיס הקורא בספריה וימחק רק על ביצוע התשלום בפועל.
  • ביצוע ההזמנה מהווה התחייבות לתשלום
  • ניתן להזמין עד 5 מאמרים בכל שנת לימודים

הדפסה וצילום

צילום – מכונות צילום שניתן לבצע בהן גם סריקות נמצאות אחת בספריה ואחת מחוץ לספריה.

הדפסה – מדפסת שחור-לבן ומדפסת צבעונית נמצאות בספריה. עבודות להדפסה ניתן לשלוח מכל המחשבים בספריה.

הדפסה בענן – ניתן לבצע הדפסה גם מכל מכשיר נייד (מחשב נייד, סמארטפון וטאבלט). לצורך כך יש לשלוח את המסמך המבוקש במייל כמסמך מצורף, בהתאם לאופן ההדפסה:

שחור-לבן חד צדדי    bws@ex.asa.ac.il

שחור-לבן דו צדדי     bwd@ex.asa.ac.il

צבעוני חד צדדי        color@ex.asa.ac.il

בנושא המייל שנשלח יש לציין את מספר תעודת זהות 9 ספרות.

*** כל שירותי הצילום וההדפסה מתבצעים באמצעות כרטיס אשראי או כרטיס צילום ***

הנגשת חומרים בפורמט דיגיטאלי דרך הקטלוג

  • גישה לחומרים בפורמט דיגיטאלי אם דרך קטלוג הספריה או דרך מאגרי המידע הינה רק עבור סטודנטים וסגל פעילים של המכללה ובאמצעות שם משתמש וסיסמא.
  • צוות הספריה משתדל להנגיש לסטודנטים את מירב חומרי הקריאה הנדרשים לקורסים דרך קטלוג הספריה.
  • הנגשת חומרי הקריאה לקורסים הינה על-פי הסילבוסים ובקשות המרצים בלבד.
  • קיימת הגבלה של עד 10% מכל ספר ולכן ייתכן וחלק מחומרי הקריאה אינם נגישים בפורמט דיגיטאלי אלא יש צורך להגיע ולצלם אותם בספריה.