תואר שני למטפלים מנוסים

מטפלים מנוסים בעלי תעודה בטיפול באמנויות? השלימו את התואר השני בשנה

מטפלים באמנויות בעלי ניסיון ובעלי תעודה בטיפול באמנויות ממוסד מוכר יכולים להשלים את התואר השני בטיפול באמנויות בתוך שנה אחת. התכנית של המכללה האקדמית לחברה ואמנויות אושרה ע"י המל"ג והיא מתקיימת במהלך שני סמסטרים, ביום לימודים שבועי, בתוספת מספר ימים מרוכזים במועדים ידועים מראש.

המכללה הינה אחד המוסדות האקדמים הוותיקים בתחום הטיפול באמנויות, ועל בוגריה נמנים אלפי מטפלים בישראל רק המכללה מציעה התמחויות: אמנות חזותית, פסיכודרמה ותנועה ומחול. לכל התמחות כיתה ייעודית, כך שמובטחת למידה ממוקדת ומרתקת

תואר שני למטפלים מנוסים - מבנה התכנית

התכנית מתקיימת במהלך שנת לימודים אחת, בשני סמסטרים: סמסטר א וב.
הלימודים יתקיימו בימי ראשון בין השעות 14:00-21:00, וכן יתווספו מספר ימים מרוכזים במועדים ידועים מראש.

חדש ובלעדי במכללה: בוגרי התכנית לשנת תשע"ח יקבלו מלגת לימודים מלאה לאחת
מתכניות הלימוד במסגרת המרכז ללימודים מתקדמים
  • קורס CBT יישומי 
    טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) הנו תחום טיפול מבוסס מחקר המתמקד בתהליכי חשיבה ועיבוד מידע רגשי תוך שינוי דפוסי התנהגות וחשיבה לא יעילים הגורמים לסבל פסיכולוגי ולקשיים בתפקוד. הטיפול הקוגניטיבי שם דגש על התערבויות ביצועיות ותירגול תוך שותפות אקטיבית ושקיפות של המטפל והמטופל והוא שואף לסייע למטופל לאמץ עמדות ואמונות אדפטיביות יותר בהווה תוך התבססות על ההיסטוריה המשפחתית וההתפתחותית. CBT הוכיח את יעילותו המשמעותית בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם הפרעות וקשיים שונים כגון:  קשיים חברתיים, קשיים רגשיים, חרדה, דיכאון ועוד.בקורס נחשף לעיקרי התורה הקוגניטיבית התנהגותית ויישומה, נפגוש דרכי ההתבוננות, תשאול, ועבודה עם המטופל, נלמד להכיר חלק מדפוסי החשיבה וההתנהגות הלא יעילים וכיצד לסייע למטופל לשנותם. בהמשך נבחן באמצעות דוגמאות קליניות ותרגול את האופנים השונים שבהם נתן להשתמש בCBT  כגורם מעשיר, המפרה את הטיפול באומנות.
  • קורס הדרכת הורים בשילוב אמנויות 
    בקורס תילמדנה מיומנויות ופרקטיקות בהדרכת ההורים, בשילוב עם כלים בטיפול באמנויות. הדרכת הורים הינה חלק בלתי נפרד מעבודתו של המטפל באמצעות אמנות כיום. מתוך תפיסה זו, יעסוק הקורס בבניית דיאלוג פורה ומרחיב בין הגישות התיאורטיות השונות העוסקות בהדרכה ובטיפול בהורים, לבין התנסויות קליניות בשילוב אמנות חזותית. הקורס יפגיש את הסטודנטים עם היבטים מרכזיים ומשמעותיים בחוויית ההורות, על רצף התפתחותי, החל מהמעבר להורות ועד להורות למתבגרים, ויאפשר לסטודנטים מפגש עם שאלות וסוגיות המעסיקות אותם בעבודתם בשטח, תוך כדי הקניה ולימוד של כלים להדרכת הורים בשילוב באמנות.
תואר שני למטפלים מנוסים - יתרונות התכנית במכללה
  • התאמה מושלמת עבור המטפלים המנוסים
    התכנית המקוצרת נותנת מענה אקדמי ומקצועי מלא עבור מטפלים באמנויות. תכנית הלימודים גובשה בהתאם לצרכים האקדמיים והמעשיים של המטפלים ומבטיחה לימודים מעניינים המרחיבים את הידע האקדמי והמיומנויות המעשיות.
  • כיתות לימוד ייעודיות לפי התמחות
    המכללה מציעה שלוש התמחויות: אמנות חזותית, פסיכודרמה ותנועה ומחול. לכל התמחות כיתה ייעודית, ותהליכי למידה מותאמים.
  • לימודים לתואר שני תוך כדי קריירה פעילה
    התכנית הותאמה לצרכים של מטפלים בעלי קריירה פעילה. ריכוז הלימודים ביום אחד בשעות אחר הצהריים, ובמהלך שני סמסטרים, מאפשר לימודים לתואר השני מבלי לפגוע בשגרת החיים הפעילה ובביטחון התעסוקתי.
  • עמידה במתווה של משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה
    על פי המתווה המשותף של משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה, התואר השני בטיפול באמנויות צפוי להיות תנאי להעסקה במקצוע. התכנית נותנת מענה ייעודי למטפלים מנוסים, המעונינים לבסס את המשך העסקתם במסגרות השונות ולחיזוק הביטחון התעסוקתי.
  • נגישות ונוחות הגעה
    המכללה האקדמית לחברה ואמנויות מצויה 2 דקות הליכה מתחנת הרכבת נתניה, ובאיזור שפע של חניה ללא תשלום. מיקום המכללה מאפשר גישה מהירה ונוחה מכל אזור בארץ.
  • דגש על קבוצות קטנות, תהליכי למידה אישיים, מיומנויות וכלים מעשיים
    המכללה האקדמית לחברה ואמנויות דוגלת בתהליך למידה המושתת על התנסות וחוויה. בהתאם, מהלך הלימודים במכללה מכיל שימוש נרחב בסדנאות, יישום מעשי של כלים ותרגול מיומנויות. הכיתות הקטנות מאפשרים תהליכי למידה אישיים באוירה מקבלת ומכילה. התכנית לתואר השני למטפלים מנוסים ממשיכה קו זה הנהוג במכללה, ושמה דגש על קבוצות קטנות המאפשרות קיום של סדנאות והתנסויות אישיות.
  • אוטוריטה בטיפול באמנויות
    המכללה האקדמית לחברה ואמנויות הינה מוסד אקדמי מוביל בתחום הטיפול באמנויות. השפעת האמנויות על הפרט והחברה מצויים במרכז העשייה והלמידה, ומכאן נוצר צביון ייחודי של "בית למטפלים באמנויות", המאפשר פיתוח מקצועי, תמיכה והבעה לכל אדם במכללה.

תואר שני למטפלים מנוסים - תנאי קבלה והנחיות לנרשם

תנאי קבלה

  1. תעודת סיום מתוכנית לימודי תעודה בטיפול באמנויות ממוסד שהיה מוכר על ידי המל"ג בעת קבלת התעודה
  2. תואר ראשון - תואר ראשון מקורי ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
  3. גיליונות ציוניםמקוריים ומלאים.
  4. קורסי קדם – הצגת אישורים על השתתפות בקורסים הבאים (ציון מינימום למעבר קורסים אלה – 80):
  • מבוא לפסיכולוגיה              2 נ"ז
  • פסיכולוגיה התפתחותית      4 נ"ז
  • תיאוריות אישיות                2 נ"ז
  • פסיכופתולוגיה                   4 נ"ז
  • שיטות מחקר                     2 נ"ז
  • פסיכופיזיולוגיה                  2 נ"ז
  • סטטיסטיקה                      2 נ"ז
  1. ראיון קבלה - המועמד יוזמן לראיון קבלה עם מנחי התוכנית.
  2. שתי המלצות - על המועמד להציג 2 המלצות, מממליצים המכירים אותו בהקשר אקדמי או תעסוקתי.
  3. טופס הרשמה - טופס הרשמה מלא ומקורי בצירוף דמי הרשמה בסך 350 ₪.
*תנאי הקבלה יאושרו על ידי המכללה, בהתאם לתנאים המעודכנים שייקבעו על ידי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים*הכתוב מתייחס לנשים ולגברים כאחד

הנחיות לנרשם

ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ז, 2017-2016 תיפתח בתאריך: 1.1.2016. את ערכת ההרשמה המלאה יש להעביר באמצעות פקס שמספרו 072-2132944 או לסרוק ולשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני אל יועץ הלימודים וההרשמה שלך לפרטי ההתקשרות של יועצי ההרשמה לחצו כאן

מסמכי ערכת ההרשמה

  1. טופס הרשמה מלא וחתום להורדת טופס רישום לתואר שני בטיפול באמנות למטפלים מנוסים
  2. תעודת סיום מקורית מתוכנית לימודי תעודה בטיפול באמנויות ממוסד שהיה מוכר על ידי המל"ג בעת קבלת התעודה
  3. גיליון ציונים מקורי מתוכנית לימודי התעודה בטיפול באמנויות
  4. תעודות רשמיות מתואר ראשון:
    • דיפלומה - תעודתA או B.Ed מקוריים. בעלי תואר ראשון מאוניברסיטאות זרות יפנו לגף להערכת תארים במשרד החינוך בירושלים לשם קבלת אישור הכרה בתואר כשווה ערך לתואר ראשון ישראלי. יש לצרף אישור זה לדיפלומה ולגיליון הציונים.
    • גיליונות ציונים מקוריים מכל המוסד/ות האקדמי/ים בהם נלמד התואר הראשון (כולל גיליון ציונים של מורה בכיר וגיליון ציונים של מורה מוסמך - לבוגרי B.Ed)
  5. המלצות שני מכתבי המלצה ממסגרות אקדמיות / מקצועיות / התנדבותיות.באפשרותכם להשתמש בטופס המלצה מובנה לרשותכם
  6. צילום תעודת זהות
  7. דמי הרשמה את דמי הרישום ע"ס 350 ₪ ניתן לשלם בכרטיס אשראי בטלפון 09-8656501 שלוחה 1. במידה שאין ברשותך כרטיס אשראי יש לבצע תשלום באמצעות הפקדה לחשבון המכללה האקדמית לחברה ואמנויות בבנק לאומי, סניף  648, מספר חשבון: 150005 את אישור ההפקדה יש להעביר בפקס 072-2132-944 דמי ההרשמה לא יוחזרו במקרה של ביטול ההרשמה על ידי המועמד.
  8. זימון ושיבוץ לראיונות קבלה המועמד יוזמן לראיון קבלה, רק לאחר הגשת ערכת ההרשמה המלאה במזכירות.
  9. אישורים על לימודי פסיכולוגיה על פי דרישת משרד הבריאות, יש להגיש אישורים על סיום לימודים בקורסים הבאים במוסדות אקדמיים מורשים בלבד בציון של 80 ומעלה. מועמדים המעוניינים להשלים קורסים אלו מתבקשים לפנות למזכירות למידע לנוסף. לחצו כאן להורדת טופס רישום לקורסי קדם לתואר שני בטיפול באמנות
  • מבוא לפסיכולוגיה – 2 נ"ז
  • פסיכולוגיה התפתחותית – 4 נ"ז
  • תיאוריות אישיות – 2 נ"ז
  • פסיכופתולוגיה – 4 נ"ז
  • פסיכופיזיולוגיה – 2 נ"ז
  • סטטיסטיקה – 2 נ"ז
  • שיטות מחקר – 2 נ"ז
 
פרופ'מרקו שפייזר ויויאן
פרופ'מררי דליה
פרופ'ליבליך עמיה
ד"רבוצר ענת
ד"רבר-און תמי
ד"רברגר רונן
ד"רדה-מדינא דן
ד"רדפנה יעקב
ד"ריגורי תמי
ד"רלח אילנה
ד"רמדיני -לוי נורית
ד"רספרן חנה
ד"רעזורה דלית
ד"רשוורץ סמואל
מראברמובסקי גל ברוך
גב'אורן נטע
גב'אזולאי ברכה
גב'אריאל - גלור נוגה
מרבולוס מג'לי  רשא
מרבורשטיין אריה
גב'בורשטיין גיתית
מרבלום-יזדי דוב
גב'בלום דנה
גב'בנאי קורן נורית
מרבר אורי
גב'בשן תומר
גב'גלעד ענת
גב'גץ ענת
גב'גרונר-שמאי מיה
גב'דושי פזית
מרהאוזמן משה
גב'הס אסתר
גב'הר צבי גרינברג סיון
גב'הראל יעל
גב'וולף ענת
גב'וולק נורית
גב'וינברג  ראומה
גב'ונגרובר הילדה
גב'זיסמן אסתי
מרחוגרי עופר
גב'חי רחמני שרון
גב'טורסקי רויטל
גב'טל אושי
גב'ירושלמי רונית
גב'יריב  ענת
גב'כהן חבר שרון
גב'כותני שרי
גב'כספי עינת
גב'כץ איה
גב'לומס אסתי
גב'ליבר דפנה
גבב'מגידס אורנה
גב'מדזיני שבי
גב'מס גולדמן אורית
גב'נבות גילי
גב'נהרין  ורד
גב'עין דור ענת
גב'עפר ענת
מרפאבלוקס הרנן
גב'פודיסוק רינת
מרפולק דן
גב'פולק יפה
גב'פישר יונת
גב'פלחן  ליזה
גבב'פפאי שרון
גבב'צוק  שני
מרקובלסקי רונן
גב'קוטיק - נופרבר מירי
גב'קורן ניסני יפעת
מרקטן מיכה
גב'קרמר-רייס עינת
גב'רימרצ'וק טל
גב'שדך אפרת
גב'שופר-אנגלהרד עינת
מרשור יוני
גב'שושן מיני-מרטה
גב'שליט מיכל
גבב'שמיר ליאורה
גב'שמרי-זאבי ליאת
מרשניר חנן
גב'שפירא  ג'ניס
גבב'שפנאוף תרצה
גב'שפר אודית
גב'תקומי שרית

תואר שני למטפלים מנוסים - התמחויות וקורסים עיקריים

התואר השני למטפלים מנוסים גובש עבור מטפלים באמנויות בעלי ניסיון, בעלי תואר ראשון ותעודה בטיפול באמנויות.
התכנית משלימה את הידע התיאורטי והאקדמי של המטפלים בהתאם למתווה המשותף של משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה.

תואר שני למטפלים מנוסים - אמנות חזותית
  • תיאוריות ושיטות בטיפול באמנות חזותית א + ב: בחלק הראשון של הקורס יוצגו הגישות העיקריות בטיפול באמנות חזותית: הגישה האקזיסטנציאלית, הגישה הרוחנית, הגישה הדינמית ועוד. הקורס מתמקד בהעמקת האינטגרציה בין השפה הטיפולית הקלאסית לבין השפה הטיפולית האמנותית, במטרה לאפשר עבודה מיומנת ומעמיקה. בקורס ילמדו מושגים ושלבים בתהליך הטיפולי ודרכי התערבות טיפוליות באמצעות האמנות החזותית.
    בחלק השני של הקורס יוצגו תיאוריות מתקדמות בטיפול באמנות ובהן טיפול התנהגותי קוגניטיבי בשילוב אמנות חזותית. הסטודנטים ילמדו מושגים ושלבים בתהליך הטיפולי, ואת אפיוני זהות המטפל באמצעות האמנות החזותית. הקורס מציג בפניהם דרכי התערבות טיפוליות ומאפשר את פיתוח והרחבת "ארגז הכלים" האישי של המטפל, תוך התאמתו לאוכלוסיות שונות.
  •  מחקר מבוסס אמנות: בקורס יידון הקשר בין טיפול, מחקר ואמנות, תוך התמקדות על מחקר איכותני והקשרו למחקר מבוסס-מערב אמנות  ((Art Based Research/Arts Informed Research.נבקש לעשות זאת תוך הבנת הקשר בין יצירה, שיטות בניית ידע/ איסוף ממצאים, חקירה ופרשנות. הקורס יקנה שיטות מחקר מרכזיות במדעי החברה והרוח ויעסוק בהתאמתן לעולם הטיפול באומנויות. נלמד לאסוף את החומרים והכלים הנחוצים לשם יצירתה של אמנות, תיעוד  התהליך, הבנתו, ניתוחו ופרשנותו.  בנוסף לכך, הקורס יקנה מיומנות בקריאה ביקורתית של ספרות אקדמית, וישים דגש על הבנת הדיון העכשווי בעולם הטיפול, האמנות והתרבות.
  • סמינר תרבות וטיפול באמנויות: המפגש הבלתי נמנע: סמינר זה מציג את הקשר בין תרבות, רב תרבותיות, בין-תרבותיות, זהות, מגדר וטיפול באמנויות. החשיפה לתרבויות שונות, האינטראקציה הגוברת בין תרבויות והשפעתן המשולבת על כל תחומי החיים, הן מהמאפיינים הבולטים של העולם המודרני. הכרת השפעה זו והשימוש בה במסגרת הטיפול באמנות חזותית הינה הכרחית לצרכים איבחוניים וטיפוליים כאחד. במסגרת הסמינר יידרשו התלמידים לבצע עבודת מחקר בנושא זה.
  • אבחון והערכה בטיפול באמנות חזותית: הקורס מאפשר הכרות עם גישות לאבחון והערכה דינמיים, מהמבט הפסיכולוגי למבט האמנותי. הגישות שילמדו בקורס מקנות כלים להתבוננות, הכרה והבנה טובה של המטופל ושל עמדת המטפל מולו. הקורס כולל התנסויות בחומרים וטכניקות שונות, תוך שילובן בתיאוריות רלוונטיות לנלמד. הקורס מתמקד במבחן ציור השלכתי HTP ומבחנים מתקדמים בטיפול באמנות, כמו שיטת אבחון על פי ציור משותף.
  • סמינר טיפול בדחק וטראומה באמצעות אמנות: הסמינר מציג חשיבה תיאורטית ומחקרית עדכנית אודות תופעות הטראומה והפוסט-טראומה ומשמעותן. הסטודנטים יתוודעו לזרמי החשיבה השונים (דינמיים, קוגניטיביים-התנהגותיים ומערכתיים) סביב התגובה לטראומה וההתמודדות עמה. הסמינר יסקור את המחקר שנעשה בטיפול באמנות במצבי דחק וטראומה ושימוש בטכניקות שונות בטיפול באמנות חזותית. הסטודנטים ידרשו לבצע עבודת מחקר במסגרת הסמינר.
  • אמנות והתפתחות האדם: הקורס מציג את התיאוריות והמחקר בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית בהקשרים האמנותיים, פיזיים, קוגניטיביים וחברתיים ממבט רב-תחומי. בנוסף לסקירת התיאוריות ההתפתחותיות הקורס חוקר את הקשרים בין עשיית אמנות והתפתחות האדם.
  •  סמינר סיפורי חיים בהקשר הטיפולי והפסיכולוגי: סיפור חיים הוא הכלי הטיפולי הבסיסי בכל גישות הפסיכותרפיה. הסמינר יעסוק ביסוד הסיפורי בכל טיפול לפי גישות שונות, ידון בסיפורי חיים וינתח את הנושא הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מחקרית. הסטודנטים יציגו סיפורי חיים שונים וידונו בשימושיהם האפשריים לטובת המספר, הקהילה והחברה.
תואר שני למטפלים מנוסים - פסיכודרמה
  • אנליזה איכותית של החוויה האנושית: הקורס עוסק במרכיבי התהליך הטיפולי בעזרת דֶּגֶם תפקודי  של החוויה האנושית ומשתמש במינוח שווה לכל נפש בשפת המערכות. הסטודנטים יתוודעו לדגם תפקודי (Functional Model) של הווצרות החוויה, באמצעותו ניתן להבין ולנתח תהליכים רגשיים, התיחסויות והתנהגויות ולתכנן התערבות טיפולית בהתאם. המודל נותן לסטודנטים בסיס כדי להבין נושאים תיאורטיים מורכבים בפסיכולוגיה ובפסיכופתולוגיה בכלל ובטיפול אקספרסיבי בפרט.
  • סמינר טראומה והחלמה: בסמינר מוצגת חשיבה תיאורטית ומחקרית עדכנית אודות תופעות הטראומה והפוסט-טראומה ומשמעותן. הסטודנטים יתוודעו לזרמי החשיבה השונים (דינמיים, קוגניטיביים-התנהגותיים ומערכתיים) סביב התגובה לטראומה, ההתמודדות עמה, וההחלמה ממנה. בסמינר ייסקרו סוגי טראומות שונים כגון: טראומות של גיל ילדות, טראומות השואה, אבל ואובדן ועוד. במסגרת הסמינר יתבקשו הסטודנטים להעמיק בנושא הסמינר, הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מחקרית ויציגו עבודת חקר במסגרת הקבוצה תוך קיום דיון ושיח כתתי.
  •  אבחון והערכה פסיכולוגיים: הסטודנטים יתוודעו לתחום האבחון ולאפשרויות הגלומות בו כמו גם למגבלותיו. יוצגו עקרונות האבחון, האבחון הפסיכיאטרי על פי ה-DSM והאבחון הפסיכודיאגנוסטי.  יוצגו סוגי מבחנים שונים – שאלוני אישיות  ומבחנים השלכתיים. הסטודנטים ילמדו את עקרונות האינטגרציה של ממצאי המבחנים עם ממצאי הראיון הקליני והתצפית על ההתנהגות במבחנים. יוקדש דיון לנושאי האבחון בילדים ובנוער, ולשאלת המהימנות והתקפות של המבחנים. 
  • תיאוריות ושיטות בטיפול בפסיכודרמה: הקורס משלב עבודה התנסותית עם לימודים תיאורטיים, ומפגיש את הסטודנטים עם טיפול קליני מתקדם בפסיכודרמה, המתבסס על הטיפול הנרטיבי.  יושם דגש על הבנה וניתוח של התהליך הפסיכודרמטי על מרכיביו השונים, על דרכי עבודה טיפוליות, מיומנויות הנחיה והתמודדות עם תהליכים דינמיים, ותינתן התייחסות לעבודה פרטנית וקבוצתית עם אוכלוסיות שונות בשילוב הגישה הנרטבית באמצעות הפסיכודרמה ואמנויות נוספות.
  • אמנות והתפתחות האדם: הקורס מציג את התיאוריות והמחקר בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית בהקשרים האמנותיים, פיזיים, קוגניטיביים וחברתיים ממבט רב-תחומי. בנוסף לסקירת התיאוריות ההתפתחותיות הקורס חוקר את הקשרים בין עשיית אמנות והתפתחות האדם.
  • סמינר סיפורי חיים בהקשר הטיפולי והפסיכולוגי: סיפור חיים הוא הכלי הטיפולי הבסיסי בכל הגישות של פסיכותרפיה. בסמינר נעסוק ביסוד הסיפורי בכל טיפול, לפי גישות שונות, ונתנסה בסיפורי חיים באמצעות הפסיכודרמה. במסגרת הסמינר יתבקשו הסטודנטים להעמיק בנושא הסמינר, הן מבחינה תאורטית והן מבחינה מחקרית .הסטודנטים יציגו סיפורי חיים שונים באמצעים פסיכודרמטיים,  וידונו בשימושיהם האפשריים לטובת המספר, הקהילה והחברה. 
  • מחקר מבוסס אמנות: בקורס יידון הקשר בין טיפול, מחקר ואמנות, תוך התמקדות על מחקר איכותני והקשרו למחקר מבוסס-מערב אמנות  ((Art Based Research/Arts Informed Research. נבקש לעשות זאת תוך הבנת הקשר בין יצירה, שיטות בניית ידע \איסוף ממצאים, חקירה ופרשנות. הקורס יקנה שיטות מחקר מרכזיות במדעי החברה והרוח ויעסוק בהתאמתן לעולם הטיפול באמנויות. נלמד לחפש ולאסוף את החומרים והכלים הנחוצים לשם יצירתה של אמנות, תיעוד  התהליך, הבנתו, ניתוחו ופרשנותו.  בנוסף לכך, הקורס יקנה מיומנות בקריאה ביקורתית של ספרות אקדמית, וישים דגש על הבנת הדיון העכשווי בעולם הטיפול, האמנות והתרבות.
תואר שני למטפלים מנוסים - תנועה ומחול
  • חידושים בתיאוריות ושיטות בטיפול בתנועה ומחול: במסגרת הקורס יתוודעו הסטודנטים לתיאוריות ומחקרים עכשוויים ויעמיקו באינטגרציה בין השפה הטיפולית הקלאסית לבין השפה הטיפולית התנועתית, במטרה לאפשר עבודה מיומנת ומקצועית, תוך דיון ממוקד בטיפול בילדים, בסוגיית הטיפול בטראומה ובפיתוח חוסן.
    הסטודנטים ילמדו מושגים ושלבים בתהליך הטיפולי, ואת איפיוני עבודת המטפל באמצעות התנועה והמחול. הקורס יקדם את פיתוח והרחבת "ארגז הכלים" האישי של המטפל, תוך התאמתם לאוכלוסיות שונות. דרכי התערבות טיפוליות באמצעות התנועה והמחול שנעסוק בהן כוללות: צ'ייס, ביו אנרגיה ו- body process
  •  אבחון והערכה פסיכולוגיים: הסטודנטים יתוודעו לתחום האבחון ולאפשרויות הגלומות בו כמו גם למגבלותיו. יוצגו עקרונות האבחון, האבחון הפסיכיאטרי על פי ה-DSM והאבחון הפסיכו דיאגנוסטי. יוצגו סוגי מבחנים שונים – שאלוני אישיות  ומבחנים השלכתים. הסטודנטים ילמדו את עקרונות האינטגרציה של ממצאי המבחנים עם ממצאי הראיון הקליני והתצפית על ההתנהגות במבחנים. יוקדש דיון לנושאי האבחון בילדים ובנוער, ולשאלת המהימנות והתקפות של המבחנים. 
  • סמינר סיפורי חיים בהקשר הטיפולי והפסיכולוגי: סיפור חיים הוא הכלי הטיפולי הבסיסי בכל הגישות של הפסיכותרפיה. בסמינר נעסוק ביסוד הסיפורי בכל טיפול, לפי גישות שונות, ונרחיב את היריעה לשימוש בסיפורי חיים בפסיכולוגיה עיונית ושימושית.  במסגרת הסמינר יתבקשו הסטודנטים להעמיק בנושא הסמינר, הן מבחינה תאורטית והן מבחינה מחקרית, יציגו סיפורי חיים שונים באמצעות התנועה והמחול וידונו בשימושיהם האפשריים לטובת המספר, הקהילה והחברה.
  • מחקר מבוסס אמנות: בקורס יידון הקשר בין טיפול, מחקר ואמנות, תוך התמקדות על מחקר איכותני והקשרו למחקר מבוסס-מערב אמנות  ((Art Based Research/Arts Informed Research. נבקש לעשות זאת תוך הבנת הקשר בין יצירה, שיטות בניית ידע, איסוף ממצאים, חקירה ופרשנות. הקורס יקנה שיטות מחקר מרכזיות במדעי החברה והרוח ויעסוק בהתאמתן לעולם הטיפול באמנויות. נלמד לחפש ולאסוף את החומרים והכלים הנחוצים לשם יצירתה של אמנות, תיעוד  התהליך, הבנתו, ניתוחו ופרשנותו.  בנוסף לכך, הקורס יקנה מיומנות בקריאה ביקורתית של ספרות אקדמית, וישים דגש על הבנת הדיון העכשווי בעולם הטיפול, האמנות והתרבות.
  •  אמנות תנועה ובריאות: הקורס יחקור את תפקידן של האמנויות, ובמיוחד תפקידיהם של הגוף ותנועה/מחול בריפוי. הקורס יבחן כיצד  יכולים אספקטים גופניים-תנועתיים לסייע לתהליך הריפוי ולהרחבת המודעות העצמית. הוא יתמקד בספרות העכשווית  המקשרת את האמנויות, מחול / תנועה לריפוי ובריאות. הקורס יקח בחשבון את הניסיון הקודם של התלמידים בטיפול בתנועה וינצל את הידע והמומחיות שלהם בדיונים בכיתה. יתקיימו בקורס סדנאות, הרצאות, דיונים, צפייה במופעים וקלטות וידאו, וקריאה. במוקד הקורס יעסקו התלמידים ביישום התחום החדיש של "אמנויות ובריאות" בעבודה האישית שלהם בשדות קליניים, חינוכיים, וקהילתיים.
  • סמינר מיומנויות קליניות מתקדמות בטיפול בתנועה ומחול בליווי מצלמה: הסמינר מספק לסטודנטים הבנה מתקדמת בבסיסים המעשיים של תהליך הטיפול במחול וחושף אותם לכלים חדשים ובעיקר  לשימוש במצלמה בטיפול. הסמינר מיועד לספק לסטודנט את ההזדמנויות לקדם ולפתח את המיומנויות הקליניות בטיפול בתנועה ומחול באמצעות דיונים, הרצאות, תרגילים, וקריאה רפלקטיבית.