Steinhardt, L. (2006). The eight frame colored squiggle technique. Art Therapy: Journal of the
American Art Therapy Association , 23(3), 112-118.
הפניה למספר מקורות של אותו מחבר. יש לציין בסוגריים את שם המחבר ושנות הפרסום של כל אחד מהמקורות מופרדים בפסיק. סדר האזכור יהיה כרונולוגי, כפי שיופיעו ברשימת המקורות בסוף החיבור. בדומה לפסיכואנליסט שצריך להיות קשוב לחלומותיו, כך גם המטפל באמנות צריך להפנות תשומת לב לתהליך היצירה שלו (Mcniff, 1988, 2004). וברשימת המקורות יופיע כך: Mcniff, S. (1988). Fundamentals of art therapy. Springfield, Illinois: Charles C Thomas. Mcniff, S. (2004). Art heals: how creativity cures the soul. Boston: Shambhala. הפניה אחת למספר מקורות שונים. יש לציין בסוגריים את שמות המחברים ושנות הפרסום של כל הפרסומים ולהפריד ביניהם בנקודה פסיק (;). סדר האזכור יהיה אלפביתי, כפי שיופיעו ברשימת המקורות בסוף החיבור. סטייק (Stake) מבחין בין שלושה סוגים של חקר מקרה: חקר מקרה פנימי, חקר מקרה אינסטרומנטלי וחקר מקרה קולקטיבי (יוסיפון, 2001 ; שלסקי ואלפרט, 2007). וברשימת המקורות יופיע כך: יוסיפון, מ' (2001). חקר מקרה. בתוך נ' צבר-בן יהושע (עורכת), מסורות וזרמים במחקר האיכותי (עמ' 257-305). תל אביב: דביר. שלסקי, ש' ואלפרט, ב' (2007). דרכים בכתיבת מחקר איכותני: מפירוק המציאות והבנייתה כטקסט. תל אביב: מכון מופ"ת. מקור אשר נכתב על-ידי שני מחברים יש לאזכר את שמות שני המחברים ושנת הפרסום בסוגריים בכל פעם שקיימת התייחסות למקור בגוף העבודה. בתהליך של אימוץ ילדים בין מדינות מומלץ לבצע בדיקות רפואיות מקיפות הכוללות בדיקת מחלות זיהומיות מסוימות וכן מומלץ שלא להסתמך על הבדיקות והרישומים הרפואיים מארץ המוצא (דיאמונד וארבל, 2009) וברשימת המקורות יופיע כך: דיאמונד, ג' וארבל, א' (2009). אימוץ : מסע להורות חדשה. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. מקור אשר נכתב על-ידי שלושה, ארבעה או חמישה מחברים יאוזכר בסוגריים בפעם הראשונה עם כל שמות המחברים ושנת הפרסום ובכל אזכור לאחר מכן יש להביא רק את שם המחבר הראשון ולאחריו "et al." באנגלית או "ואחרים" בעברית ושנת הפרסום. בכל אחד מהמקרים הנ"ל שמות המחברים יופרדו בפסיק פרט לפני שם המחבר האחרון אשר לפניו יש לרשום "&" באנגלית ו- "ו" החיבור בעברית. בשנים האחרונות שינוי במחקר לגבי ההגדרה והתפיסה של המונח "לחץ". כיום ברור שלחץ אינו רק דבר שלילי ואין מדובר בתופעה אשר מוגבלת לתחושות בלבד, אלא יש לכך גם ביטויים פיסיולוגיים וכן הלחץ משפיע באופן שונה על אנשים שונים (Karren, Hafen, Smith & Frandsen, 2001). בכל הפניה לאחר מכן יצויין רק שם המחבר הראשון ושנת הפרסום: (Kerren et al., 2001) וברשימת המקורות יופיע כך: Karren, K. J., Hafen, B. Q., Smith, N. L., & Frandsen, K. J. (2001). Mind/body health: the effects of attitudes, emotions, and relationships (2nd Ed.). San Francisco: Benjamin Cummings. מקור אשר נכתב על-ידי שישה מחברים או יותר בכל ההפניות יש לאזכר בסוגריים את שם המחבר הראשון בלבד לאחריו "et al." באנגלית או "ואחרים" בעברית ושנת הפרסום. דהאן ואחרים (2012) בחנו את האופן שבו סוגיית הזהות והמעמד של השובתים באים לידי ביטוי בסיקור התקשורתי… בסיקור התקשורתי של שביתות עובדים בישראל קיים חוסר איזון כאשר נזקי השביתה למשק ולצרכנים מקבלים עדיפות על פני דרישות ומצוקות השובתים (דהאן ואחרים, 2012). וברשימת המקורות יופיע כך: דהאן, י', בנימין, ש', גיגי, מ', ליר, ש', שמואלוף, מ' ושם טוב, נ' (2012). מהקמפוס לנמל: סיקור שביתות ושובתים בתקשורת הישראלית. סוציולוגיה ישראלית, יד(1), 29-56.Cook, A. & Dolin, E. (Eds.) (1983). An anthology of Greek tragedy. Dallas, Texas: Spring.
ובגוף העבודה יופיע כך: (גולדברג, אדמון ופישמן, 2005) בכל הפניה לאחר מכן יצויין רק שם המחבר הראשון ושנת הפרסום: (גולדברג ואחרים, 2005) (Cook & Dolin, 1983) פרק מתוך ספר ערוך או אסופת מאמרים שם משפחה מחבר, ראשי תיבות שם פרטי מחבר' (שנת פרסום). שם הפרק. בתוך ראשי תיבות שם פרטי עורך, שם משפחה עורך (עורך), שם הספר(עמודים). עיר: שם ההוצאה לאור. בירן, ח' (1997). ניתוח יחסי מנחה-קבוצה ומהלך התפתחות הקבוצה לפי מודלים תיאורטיים של יחסי אובייקט. בתוך נ' רוזנוסר ול' נתן (עורכים), הנחיית קבוצות: מקראה (עמ' 201-218). ירושלים: המרכז לחינוך קהילתי ע"ש חיים ציפורי.Arnold, R. (2012). An art-based assessment of a young, psychotic male. In A. Gilroy, R. Tipple & C. Brown (Eds.), Assessment in art therapy (pp. 106-110). London: Routledge Taylor & Francis Group.
Shechtman, Z. & Mor, M. (2010). Groups for children and adolescents with trauma-related symptoms: outcomes and processes. International Journal of Group Psychotherapy, 60(2), 221-244.
ובגוף העבודה יופיע כך: (אמית, פופר, גל, ממן וליסק, 2005) בכל הפניה לאחר מכן יצויין רק שם המחבר הראשון ושנת הפרסום: (אמית ואחרים, 2005) (Schechtman & Mor, 2010) מאמר מתוך כתב עת אלקטרוני שם משפחה מחבר, ראשי תיבות שם פרטי מחבר' (שנת פרסום). שם המאמר. שם כתב העת, מספר כרך(מספר גיליון). תאריך אחזור מתוך כתובת URLTodd, I. S. (February, 2009). Outside/In: abjection, space, and landscape in Brokeback Mountain. Scope: An Online Journal of Film & TV Studies, 13. Retrieved 30 August, 2012 from: https://www.scope.nottingham.ac.uk/article.php?issue=13&id=1098
ובגוף העבודה יופיע כך: (מנדל, 2012) (Todd, 2009) עבודת תזה או דוקטורט שם משפחה מחבר, ראשי תיבות שם פרטי מחבר' (שנת פרסום). כותרת העבודה (מסגרת הגשת העבודה). שם המוסד האקדמי, מקום.Poleg, A. (2011). Tandem bicycle riding for the blind – as a movement therapy tool: evaluation of the notion that tandem bicycle riding for the blind is a therapeutic tool within the movement therapy process (Unpublished thesis). Lesley University, Netanya.
ובגוף העבודה יופיע כך: (פולג, 2011) (Poleg, 2011) ערך מאינציקלופדיה שם משפחה מחבר, ראשי תיבות שם פרטי מחבר' (שנת פרסום). שם הערך. בתוך ראשי תיבות שם פרטי עורך, שם משפחה עורך (עורך), שם האינציקלופדיה (כרך, עמודים). עיר: שם ההוצאה לאור. קאזנס, ל' ס' (1992). בודהיזם. בתוך ג' ר' הינלס (עורך), לקסיקון לדתות בנות זמננו(עמ' 193-239). כתר: ירושלים.Gurel, B. D. (1977). Ethical problems in psychology. In B. B. Wolman (Ed.), International encyclopedia of psychiatry, psychology, psychoanalysis, & neurology (Vol. 4, pp. 377-380). New York: Aesculapius.
ובגוף העבודה יופיע כך: (קאזנס, 1992) (Gurel, 1977) ערך מויקיפדיה שם הערך. (תאריך עדכון). ויקיפדיה, האינציקלופדיה החופשית. תאריך אחזור, מתוך כתובת URL.Divorce. (2014, March 13). Wikipedia, the free encyclopedia. Retrieved 27 March, 2014 from https://en.wikipedia.org/wiki/Divorce
ובגוף העבודה יופיע כך: (גירושים, 2014) (Divorce, 2014) דוגמא לרשימת מקורות מלאה אמית, ק', פופר, מ', גל, ר', ממן, ת' וליסק, א' (2008). על התפתחות מנהיגים: מחקר השוואתי בין מנהיגים ללא-מנהיגים. מגמות: כתב עת למדעי ההתנהגות, מה(3), 464-488. בוקאצ'ו, ג' (2000). דקאמרון (ג' שילוני מתרגם). ירושלים: כרמל. בירן, ח' (1997). ניתוח יחסי מנחה-קבוצה ומהלך התפתחות הקבוצה לפי מודלים תיאורטיים של יחסי אובייקט. בתוך נ' רוזנוסר ול' נתן (עורכים), הנחיית קבוצות: מקראה (עמ' 201-218). ירושלים: המרכז לחינוך קהילתי ע"ש חיים ציפורי. בר-און, ת' וקסן, ל' (2012). תפקידה של המתודולוגיה האיכותנית במחקר המבוסס על אמנות. בתוך א' הוס, ל' קסן וע' שגב (עורכות), ליצור מחקר, לחקור יצירה : שימושים בדימויים במחקר חברתי בישראל (עם' 139-158). באר שבע: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. גולדברג, א', אדמון, ב', פישמן, ר' וכהן ק' (עורכים) (2005). האנציקלופדיה של הפשר הסימבולים בחלומות. הוד השרון: אסטרולוג. גירושים. (2014, מרץ 25). ויקיפדיה, האינציקלופדיה החופשית. אוחזר 27 מרץ, 2014 מתוך https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D&oldid=15273788 דהאן, י', בנימין, ש', גיגי, מ', ליר, ש', שמואלוף, מ' ושם טוב, נ' (2012). מהקמפוס לנמל: סיקור שביתות ושובתים בתקשורת הישראלית. סוציולוגיה ישראלית, יד(1), 29-56. דיאמונד, ג' וארבל, א' (2009). אימוץ : מסע להורות חדשה. תל אביב: הקיבוץ המאוחד. יוסיפון, מ' (2001). חקר מקרה. בתוך נ. צבר-בן יהושע (עורכת), מסורות וזרמים במחקר האיכותי (עמ' 257-305). תל אביב: דביר. מנדל, ק' (2012). הקולנוע של הלמר לרסקי: תעמולה ואמנות. תקריב: כתב עת לקולנוע דוקומנטרי, 4. אוחזר ב- 30 באוגוסט, 2012 מתוך https://www.takriv.net/index.php?option=com_content&view=article&id=71:4-5&catid=14:-4&Itemid=24 מקנילי, ג' (2010). טיפול קבוצתי אנליטי באמצעות אמנות. קרית ביאליק: אח. פולג, א' (2011). רכיבה על אופני טנדם לעיוורים – ככלי בטיפול בתנועה : בדיקת האפשרות כי רכיבה על אופני טנדם לעיוורים מהווה כלי טרפויטי בתהליך הטיפול בתנועה (חיבור לשם קבלת תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה). אוניברסיטת לסלי, נתניה. קאזנס, ל' ס' (1992). בודהיזם. בתוך ג' ר' הינלס (עורך), לקסיקון לדתות בנות זמננו(עמ' 193-239). כתר: ירושלים. שלסקי, ש' ואלפרט, ב' (2007). דרכים בכתיבת מחקר איכותני: מפירוק המציאות והבנייתה כטקסט. תל אביב: מכון מופ"ת.Arnold, R. (2012). An art-based assessment of a young, psychotic male. In A. Gilroy, R. Tipple & C. Brown (Eds.), Assessment in art therapy (pp. 106-110). London: Routledge Taylor & Francis Group.
Cook, A. & Dolin, E. (Eds.) (1983). An anthology of Greek tragedy. Dallas, Texas: Spring.
Gurel, B. D. (1977). Ethical problems in psychology. In B. B. Wolman (Ed.), International encyclopedia of psychiatry, psychology, psychoanalysis, & neurology (Vol. 4, pp. 377-380). New York: Aesculapius.
Divorce. (2014, March 13). Wikipedia, the free encyclopedia. Retrieved 27 March, 2014 from https://en.wikipedia.org/wiki/Divorce
Todd, I. S. (February, 2009). Outside/In: abjection, space, and landscape in Brokeback Mountain. Scope: An Online Journal of Film & TV Studies, 13. Retrieved 30 August, 2012 from: https://www.scope.nottingham.ac.uk/article.php?issue=13&id=1098
Karren, K. J., Hafen, B. Q., Smith, N. L., & Frandsen, K. J. (2001). Mind/body health: the effects of attitudes, emotions, and relationships (2nd Ed.). San Francisco: Benjamin Cummings.
McNeilly, G. (2005). Group analytic art therapy. London: Jessica Kingsley.
Poleg, A. (2011). Tandem bicycle riding for the blind – as a movement therapy tool: evaluation of the notion that tandem bicycle riding for the blind is a therapeutic tool within the movement therapy process (Unpublished thesis). Lesley University, Netanya.
Shechtman, Z. & Mor, M. (2010). Groups for children and adolescents with trauma-related symptoms: outcomes and processes. International Journal of Group Psychotherapy, 60(2), 221-244.
Steinhardt, L. (2006). The eight frame colored squiggle technique. Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association , 23(3), 112-118.
[1] American Psychological AssociationAuthor, A. (date). Title of document [format description]. Retrieved from https://URL
כאשר מביאים ציטוט של מקור מהאינטרנט יש לאפשר לקורא לחזור כמה שיותר במדויק לאותו הדף שאתם השתמשתם בו. מסיבה זו כתובת דף האינטרנט (ה- URL) חייבת להיות מלאה ומדויקת ואין להשמיט אף חלק ממנה גם אם היא מאוד ארוכה. כמו כן, במידה וניתן, יש לציין את התאריך המפורש של פרסום המקור ולא להסתפק בשנה בלבד. מאחר ומקורות מהאינטרנט עשויים להשתנות מומלץ לציין את התאריך המפורש של האחזור בעיקר של מקורות מאתרי וויקי, רשתות חברתיות, בלוגים וכו'. חלבי, ר' וזק, מ' (2006, 16 ביוני). כהנפקדים נוכחים [מאמר]. אוחזר בתאריך 21 באפריל, 2013 מתוך https://sfpeace.org/index.php?_lang=he&page=article&id=164&_section=publication ייתכן ויהיו מקרים בהם חלק מפריטי המידע הנדרשים לצורך בניית הציטוט יהיו חסרים או לא ניתנים לזיהוי. במקרים שכאלו יש לשנות את מבנה הציטוט בהתאם לדוגמאות הבאות. יש לשים לב שהעדר פרטים מזהים של פריט הקריאה יכול להצביע על מידת איכותו ומהימנותו מבחינה אקדמית ולכן יש לשקול היטב האם רצוי להשתמש בו בעבודה. חסר מחבר – כאשר למקור לא מופיע מחבר, כותר מקור המידע יופיע ראשון במבנה הציטוט גירושים. (2013, פברואר 26). ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית. אוחזר 15:21, אפריל 18, 2013 מתוך https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D&oldid=13726079 חסר תאריך – כאשר חסר תאריך הפרסום של המקור, יש לציין (ל.ת) בעברית או (n.d) באנגלית זלצר, ש' (ל.ת). שיטת גאיה: ליווי רגשי בהיריון והכנה רגשית ללידה [דף אינטרנט]. אוחזר בתאריך 13 דצמבר, 2015 מתוך https://www.leida.co.il/saritzeltzer/show.asp?art=2&t=l חסר כותר – כאשר חסר כותר לפריט הקריאה יש לרשום באריחיים תיאור של הפריט דוגמאות אלו הינן למקרים הנפוצים ביותר. לאלו הנתקלים במקרים מורכבים יותר להלן טבלה המרכזת את התבניות לאופן בניית הציטוטפריט מידע שחסר | תבנית |
לא חסר דבר | שם מחבר. (תאריך). כותר המסמך [תיאור סוג הפריט]. אוחזר מתוך https://URL |
חסר מחבר | כותר המסמך [תיאור סוג הפריט]. (תאריך). אוחזר מתוך https://URL |
חסר תאריך | שם מחבר. (ל.ת.). כותר המסמך [תיאור סוג הפריט]. אוחזר מתוך https://URL |
חסר כותר | שם מחבר. (תאריך). [תיאור המסמך] [תיאור סוג הפריט]. אוחזר מתוך https://URL |
חסרים מחבר + תאריך | כותר המסמך [תיאור סוג הפריט]. (ל.ת.). אוחזר מתוך https://URL |
חסרים מחבר + כותר | [תיאור המסמך] [תיאור סוג הפריט]. (תאריך). אוחזר מתוך https://URL |
חסרים כותר + תאריך | שם מחבר. (ל.ת.). [תיאור המסמך] [תיאור סוג הפריט]. אוחזר מתוך https://URL |
חסרים מחבר + תאריך + כותר | [תיאור המסמך] [תיאור סוג הפריט]. (ל.ת.). אוחזר מתוך https://URL |
זיהוי | מצב משפחתי | גיל | מספר ילדים | השכלה | שנות ותק כמטפלת |
משתתפת א | רווקה | 28 | 1 | B.A | 3 |
משתתפת ב | גרושה | 47 | 2 | M.A | 7 |
משתתפת ג | נשואה | 32 | 1 | B.A | 4 |
משתתפת ד | נשואה | 38 | 3 | M.A | 10 |
איור 1 – מעגל הקטבים הבינרי
לקוח מתוך שחר-לוי, 2004 עמ' 207
ברשימת המקורות יופיע כך: שחר-לוי, י. (2004). מהגוף הגלוי לסיפר הנפש הסמוי: פרדיגמה תנועתית-נפשית לטיפול בתנועה ולניתוח שפת התנועה הרגשית. ירושלים: הוצאת המחברת. יצירות אמנות הציטוט של יצירות אמנות אינו מופיע בכללי ה- APA ולכן נהוג להשתמש בכללי הציטוט כפי שהינם מוגדרים על-ידי ה- [1]MLA. יצירות המוזכרות בגוף העבודה יופיעו בשם מלא ובהדגשה, כאשר בפעם הראשונה שמוזכרת היצירה יש להוסיף בסוגריים את תאריך היצירה. הפרטים המלאים של היצירה יובאו ברשימת היצירות בסוף העבודה. בהבאת פרטי היצירה ברשימת היצירות, קיימת הבחנה בין התייחסות ליצירה המקורית לבין התייחסות ליצירה כפי שהיא מופיעה בספרים או באינטרנט. הבאת היצירה בגוף העבודה בציורי הדיוקנאות של תקופת הרנסאנס היה נהוג להציג את המודל על רקע בצבע אחיד. דה וינצ'י חורג מפורמט זה ביצירתו מונה ליסה (1503) והוא מציג אותה על רקע נוף מסתורי (ציור 1). אולם מעבר לתעלומת הנוף ואופן הצבת המודל קיימת התעלומה הגדולה מכולם של החיוך, אשר מהווה מושא למחקרים ודיונים רבים.ציור 1
דה וינצ'י, ליאונרדו. מונה ליסה. 1503. טמפרה על לוח
ציטוט היצירה המקורית ברשימת היצירות שם האמן. שם היצירה. שנת היצירה. טכניקה וחומרים. שם המוסד המחזיק את היצירה, מקום המוסד. דה וינצ'י, ליאונרדו. מונה ליסה. 1503. טמפרה על לוח. מוזיאון הלובר, פריז. ציטוט היצירה מתוך מקור ביבליוגראפי ברשימת היצירות שם האמן. שם היצירה. שנת היצירה. טכניקה וחומרים. שם המוסד המחזיק את היצירה, מקום המוסד. פרטים ביבליוגראפיים שם המקור על-פי כללי ה- MLA ועמוד הופעת היצירה במקור. דה וינצ'י, ליאונרדו. מונה ליסה. 1503. טמפרה על לוח. מוזיאון הלובר, פריז. יצירות מופת: תולדות הציור בעולם המערבי. מאת אליסון גאלופ, גרהארט גרוטורוי ואליזבת, מ. ווייסברג. בני ברק: סטימצקי, 2005, דפוס, 176. [1] Modern Language Association